Tiga disimbah dengan asid di gerai

 On Friday 9 May 2014  


EX- SUAMI YANG DIADAKAN : Pasangan , budak cedera dalam seranganPendang : Beberapa pelanggan dan berusia lapan tahun mereka cedera dalam satu serangan asid di gerai nasi lemak mereka di sini pagi semalam.Dilaporkan bahawa budak lelaki itu, Abdul Hakim Fifi Abdul Razak , telah membeli nasi lemak daripada penjaja Shamsudin Samad , 58 , dan isterinya Fatimah Shafie , 46, apabila seorang pembonceng yang lulus gerai disimbah asid pada mereka.Insiden 07:00 disaksikan oleh ibu Abdul Hakim yang sedang menunggu di dalam kereta beliau , diletakkan kira-kira lima meter dari kandang.Nazriah Abdul Rahman , yang masih terkejut dengan kejadian itu, berkata dia melihat dua orang lelaki , kedua-dua memakai topi keledar muka penuh , telah lulus gerai motosikal ketika pembonceng tiba-tiba terpercik sebotol cecair pada penjaja dan anaknya." Semuanya berlaku begitu pantas. Minit akan datang saya melihat anak saya berlari ke arah saya menjerit dalam kesakitan dan menggosok matanya."Saya nampak lubang terbakar pada pakaiannya dan itu adalah apabila saya menyedari bahawa cecair itu sebenarnya asid."Saya menjerit meminta pertolongan dan beberapa minit kemudian anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia tiba dan bergegas anak saya dan pasangan untuk Bahiyah Hospital Sultanah (HSB ) ," katanya ketika ditemui di unit luka bakar hospital semalam.Pengarah HSB Datuk Dr Juita Ghazalie berkata kejadian itu meninggalkan Abdul Hakim dengan tiga terbakar peratus di badan dan mukanya.Shamsudin mengalami 17 peratus terbakar peratus manakala Fatimah mempunyai dua peratus dibakar di muka dan badan mereka.Ketua Polis Pendang Timbalan Penguasa Abdul Aziz Ahmad mengesahkan kes itu dan berkata ia sedang disiasat kerana menyebabkan kecederaan parah menggunakan senjata berbahaya .Dilaporkan bahawa polis telah menahan kedua-dua suspek berikutan insiden itu, termasuk bekas suami Fatimah itu.



Tiga disimbah dengan asid di gerai 4.5 5 Unknown Friday 9 May 2014 EX- SUAMI YANG DIADAKAN : Pasangan , budak cedera dalam serangan Pendang : Beberapa pelanggan dan berusia lapan tahun mereka cedera dal...


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.